Polemik & Kulis
21 Kas 2019 11:21 Son Güncelleme: 21 Kas 2019 12:05

TGS'den Demirören yönetimine ağır suçlamalar!

Türkiye Gazeteciler Sendikası, Hürriyet'te geçtiğimiz ay yapılan işten çıkarmalar ve sendikalaşma süreci ile ilgili dikkat çeken açıklamalar yaptı.

TGS'den Demirören yönetimine ağır suçlamalar!

Türkiye Gazeteciler Sendikası (TGS), Demirören Medya’daki işten çıkarmalar ile ilgili bir açıklama daha yayınladı.

Daha önce Demirören Medya Grubu’nu hukuksuz iş sürecini sonlandırma ile suçlayan sendika bu kez işe Çalışma Bakanlığı'nı da katarak daha dikkat çeken veriler ortaya koydu.

TGS’nin iddiasına göre; 4 Kasım 2019’da Hürriyet Gazetecilik ve Matbacılık A.Ş’de Toplu İş Sözleşmesi imzalamak için gerekli üye sayısına ulaşılıp gerekli başvuru yapıldı.

Ancak 5 Kasım’da yapılan başvuru sonrası Çalışma Bakanlığı tarafından her ayın başında açıklanması gerektiği öne sürülen İşkolu İşleri Listesi ve Sendika Üye Listesi raporları açıklanmadı ve bu açıklama 11 Kasım’a kadar bekletildi.

11 Kasım’da açıklanan listede ise 46 kişinin işten çıkarılıp 100 kişinin işe alındığı ve TGS’nin Hürriyet’te yetkili olmadığı bilgisi paylaşıldı.

Ancak yine TGS’nin iddiasına göre bu 100 kişilik işe alım hiç olmadı.

NE OLMUŞTU?

Doğan Ailesi’nden Demirören Medya Grubu’nun eline geçen Hürriyet’te geçtiğimiz ay, oldukça büyük bir işten çıkarma dalgası başlamış ve çalışanlar işten çıkarıldıklarını evlerine ulaşan tebligatlarla öğrenmişti.