Kitap
27 Nis 2010 13:25 Son Güncelleme: 23 Kas 2018 11:15

ÜNLÜ DİZİLERİN SENARİSTİNİN SON ROMANI AKSAK RİTİM SİNEMAYA AKTARILIYOR!

Bir İstanbul Masalı,Hırsız-Polis, Kapalıçarşı gibi dizilerin senaryo yazarı Gaye Boralıoğlu'nun son romanı Aksak Ritim sinemaya aktarılıyor.

İletişim Yayınları'ndan çıkan Hepsi Hikaye, Meçhul adlı kitapların yazarı, aynı zamanda Bir İstanbul Masalı, Hırsız-Polis, Kapalıçarşı gibi dizilerin senaryo yazarı Gaye Boralıoğlu'nun son romanı Aksak Ritim sinemaya aktarılıyor.
 
Sinema haklarını Türk-Amerikan ortaklı Defiant Film International Prodüksiyon Şirketi’nin aldığı Aksak Ritim, çiçek satarak yaşayan güzel Çingene kızı Güldane ile taksi şoförü Halil’in hikâyesini anlatıyor. Defiant Film adına açıklama yapan Elif S. Gürbey, şirketin uzun dönemde Türkiye'de çeşitli filmler çekmeyi planladığını, pek çok romanı bu gözle incelediklerini ancak Aksak Ritim'den çok etkilendiklerini söyledi. Gürbey, "Aksak Ritim hem İstanbul'a dair sıra dışı ayrıntılarla dolu bir kitap hem de son derece çarpıcı bir aşk hikâyesi anlatıyor. Ayrıca görsel açıdan çok güçlü. Uluslararası alanda ses getirecek bir film ortaya çıkarmayı hedefliyoruz," dedi.
 
Aksak Ritim’in konusu:
İçinde patlamaya hazır bir bomba gibi bekleyen cinselliği keşfetmeye hazırlanan on dört yaşındaki Çingene kızı Güldane ile taksisiyle İstanbul sokaklarını arşınlayan, erkek olmanın yücelttiği gururu kolayca şiddete dönüşebilen Halil'in yolları İstanbul'un trafiğinde bir kavşakta kesişir. Bundan sonrası iki insan arasında hem şiddet, hem de cinsellikle dolu tutkulu bir ilişkinin hikâyesidir. Sürprizlerle, keşiflerle dolu, ölüme teğet geçen bu hikâyeye bütün cilveleri ve egzotizmiyle İstanbul şehri eşlik eder. Aksak Ritim, bir insanın başka bir insan karşısında nelere cüret edebileceğinin ve aynı zamanda nasıl çaresiz kalabileceğinin romanıdır.

Aksak Ritim, Gaye Boralıoğlu, İletişim Yayınları, Çağdaş Türk Edebiyatı Dizisi, 236 s.
 
“Güldane banyoda tek bir mum yakmış, cama arkasını dönmüştü. Dışarıda kaç kişi var, kim onlar, yaşları kaç hiç bilmiyordu. Umurunda da değildi. O kendi halindeydi. Sadece seyredildiğini biliyordu ve bu gizli oyun onun kalbinin zarını titretiyordu. Hiçbir dokunuş, en derin öpüşme, en tatlı sevişme bu oyunun yerini tutamazdı. Güldane o an âşık oluyordu; seyredenlerin gözündeki kendine âşık oluyordu.”
On beş yaşında, cinselliğini keşfetmeye çalışan bir “Çingene” kızı ile otuz beşine merdiven dayamış “maço” bir taksi şoförünün yolları İstanbul’un ortasındaki bir kavşakta kesişir. Üzerinden dumanlar tüten bir aşk hikâyesi böyle başlar. Sonrası: Yoksulluğun ortasında, hayallerin aynasında bir samanlık seyranı… Gaye Boralıoğlu Aksak ritim’de, Halil ile Güldane’nin tuhaf hikâyesini anlatıyor. Şiddet ve arzunun, iki insanın hayatını nasıl değiştirdiğini, bu iki güçlü duygunun birbirini besleyerek, birbirinin içinden geçerek hayatları nasıl altüst edebildiğini; büyüleyici ve sürükleyici bir anlatımla, Güldane’nin kardeşi Yunus’un darbukasının ritmiyle okuyoruz.