TUBA'YI HİÇ BÖYLE GÖRMEDİNİZ!

Tuba Büyüküstün’ün çekim setine Serdar Turgut gibi imajinasyonu derin, mizah duygusu keskin, metaforları zengin bir yazar girerse ne olur? Tabii ki ortaya içinden cinayet bile geçen acayip bir yazı çıkar! İşte Vogue Türkiye’nin yeni sayısında yer alan Tuba Büyüküstün’ün çarpıcı pozları...

TUBA'YI HİÇ BÖYLE GÖRMEDİNİZ! - Sayfa 1

Tuba Büyüküstün’ün çekim setine Serdar Turgut gibi imajinasyonu derin, mizah duygusu keskin, metaforları zengin bir yazar girerse ne olur? Tabii ki ortaya içinden cinayet bile geçen acayip bir yazı çıkar! İşte Vogue Türkiye’nin yeni sayısında yer alan Tuba Büyüküstün’ün çarpıcı pozları...

129
TUBA'YI HİÇ BÖYLE GÖRMEDİNİZ! - Sayfa 2

BANA JEANNE MOREAU’YU HATIRLATTI Tuba, edasıyla, elegan yürüyüş stiliyle, stiletto topuklu siyah ayakkabısıyla bana Louis Malle’nin film-noir klasiği olan “Elevator to the Gallows”daki Jeanne Moreau’yu hatırlattı. O filmin bilinçlere kazınan sahnesinde, Jeanne Moreau’nun Paris’in ıssız sokaklarında yürürkenki ritmi fonda başlayıveren Miles Davis parçasının ritmiyle olağanüstü uyum sağlar. Yürüyen kadın adeta Miles Davis’in müziğiyle sevişir gibidir o sahnede. Bu yüzden Tuba yürürken fonda bir Miles Davis çalmasını arzuladım.

229
TUBA'YI HİÇ BÖYLE GÖRMEDİNİZ! - Sayfa 3

ŞAŞIRTAN DEĞİŞİM Sonra pozlar verilmeye başlandı, adeta gösterime hiç girmemiş bir film-noir film çekiliyordu gözlerimin önünde. Tuba bir anda bal gözlü romantik bir sevgiliden yeşil gözlü öldürücü kadına (femme fatale) dönüşüvermişti. Bu göz rengi vurgulamasını kelime oyunu yapma arzumun sonucu sanmayın, şahit olduğum şaşırtıcı bir değişimdi bu.

329
TUBA'YI HİÇ BÖYLE GÖRMEDİNİZ! - Sayfa 4

Tuba, kendisini taparcasına seven adamı öldürtmeye karar verdiği andaki pozunda bal renkli gözleriyle bakıyor, hemen bir sonraki pozda, adamın öldüğü varsayılan andaki küçümseyen, çemkiren vahşilikteki o gözler yeşil renge dönüşüveriyor. Jean-Luc Godard “Bir film çekmek için sadece bir kadına ve bir silaha ihtiyacınız vardır” demişti. Film-noir ekolünün esasını anlatıyordu büyük üstat ama bu işin o kadar da kolay olmadığını gayet tabii biliyordu. En önemlisi, öldürücü kadının ruh halini yüzünde, tavırlarında, duruşunda yansıtmayı becerecek kadını bulmayı başarmaktı.

429