Gündem
12 Tem 2015 20:13 Son Güncelleme: 23 Kas 2018 17:43

Star'ın tepki çeken o haberini muhabir de yalanladı: 'Manşeti sabah gördüm...'

Gazetenin 'Uygur Türkleri'yle ilgili haberinde imzası olan Dış Haberler Müdürü, topu gazeteye attı.

Google Haberlere Abone ol
Star gazetesinin 11 Temmuz tarihli manşetinde “Uygurlar Üzerinden Yeni Gezi Tuzağı” başlıklı haberi alay konusu olmuştu.

Star’ın dünkü manşetinde, Doğu Türkistan eylemlerinde yapılan saldırıların “yeni bir Gezi tuzağı” olduğu iddiası yer almıştı.

“Uygurlar üzerinden Gezi tuzağı” başlığıyla yayımlanan haberde, Çin’in Doğu Türkistan’da yaptığı insan hakları ihlalleri gerekçe gösterilerek Çin lokantaları, turistler ve Tayland Konsolosluğu’na yapılan saldırıların asıl amacı Türkiye ile Çin arasındaki ticaret hacmi olduğu öne sürülmüştü.

“Ağaç bahanesiyle sokağa dökülen Geziciler dev projelerin durdurulmasını istemişti” denilen haberde, Uygurları bahane ederek saldırıları düzenleyen ‘provokatörler’in hedefinde Türkiye ile Çin arasındaki milyon dolarlık yatırımların, füze anlaşması ve teknoloji transferlerinin olduğu öne sürülmüştü. 



Tepki toplayan manşette imzası olan Star'ın Dış Haberler Müdürü Saadet Oruç, sosyal medyadan yaptığı açıklamayla haberi yalanladı. 

Oruç, Twitter'dan yaptığı açıklamada; "Gazetenin dünkü manşetinde imzamla yayınlanan haberdeki Doğu Türkistan-Gezi bağlantısı bana ait değil. Manşetteki haberdeki başlığı sabah gördüm" ifadelerini kullandı.