Gündem
12 Eki 2020 13:26 Son Güncelleme: 12 Eki 2020 16:53

RTÜK'ten Sözcü yazarına yanıt! 700 bin TL'yi nereye bağışladı?

Sözcü yazarı Çiğdem Toker, köşe yazısında 'Radyo Televizyon Üst Kurulu (RTÜK) 700 bin lirayı nereye bağışladı? diye sordu. İddiaların ardından RTÜK'ten bir açıklama yapıldı.

Google Haberlere Abone ol

Sözcü yazarı Çiğdem Toker, “Saraçoğlu’na Veda” başlıklı bir yazı kaleme aldı.

Toker yazısının "RTÜK 700 bin TL'yi nereye bağışladı" başlıklı bölümünde, İYİ Parti Denizli Milletvekili Yasin Öztürk'ün RTÜK hakkında verdiği soru önergesini ele aldı.

Yasin Öztürk önergesinde, "‘Kâr Amacı Gütmeyen Kuruluşlara Yapılan Transferler’ kapsamında yapılan 700.000 TL'lik bağış ve/veya yardımlar; hangi kuruluş ya da kuruluşlara yapılmıştır" sorusunu sordu.

RTÜK'TEN YANIT

Çiğdem Toker'in yazısına yanıt veren RTÜK, iddiaların doğru olmadığı belirtildi. RTÜK'ün açıklamasında, "Bazı basın ve yayın organlarında, Sayıştay raporlarından hareketle RTÜK'ün 2019 hesaplarına dair bilgi eksikliğinden kaynaklanan yanlış haberlere yer verilmiştir" ifadelerine yer verildi.

Çiğdem Toker’in yazısında yer alan RTÜK kısmı şöyle:

RTÜK 700 BİN TL'Yİ NEREYE BAĞIŞLADI

İYİ Parti Denizli Milletvekili Yasin Öztürk soruyor bu soruyu.

RTÜK, geçen hafta Sayıştay'ın 2019 raporundaki tespitlerini haber yapan gazete ve gazetecilere gözdağı verir tonda açıklama yaptı. Üstelik ‘Sonuçlanmamış Sayıştay raporu’ diye tuhaf bir ifade kullanarak. Belli ki harcamalarının ve yaptığı bağışların açığa çıkmasından rahatsız olanlar var.

Cumhurbaşkanı Yardımcısı Fuat Oktay'ın cevaplaması talebiyle, Öztürk'ün TBMM'ye verdiği soru önergesinden iki özet başlık:

RTÜK'ün mal ve hizmet alımlarının önemli bir bölümünün; ihale yapılmadan gerçekleştirilmesinin gerekçesi nedir?

‘Kâr Amacı Gütmeyen Kuruluşlara Yapılan Transferler’ kapsamında yapılan 700.000 TL'lik bağış ve/veya yardımlar; hangi kuruluş ya da kuruluşlara yapılmıştır?”