Gündem
29 Kas 2017 13:35 Son Güncelleme: 24 Kas 2018 01:49

Kılıçdaroğlu’nun açıklamalarını hangi gazete nasıl gördü?

CHP Lideri Kılıçdaroğlu’nun gündem yaratan dünkü açıklamaları bugünkü gazetelerin birinci sayfalarında yer buldu.

Kılıçdaroğlu’nun açıklamalarını hangi gazete nasıl gördü?
CHP lideri Kemal Kılıçdaroğlu geçen haftaki grup toplantısında, "Sevgili Erdoğan, çocuklarının, bir çıta yükseltiyorum, eniştenin, dünürünün, kardeşinin eski özel kalem müdürünün, yurtdışında vergi cennetlerinde bir şirkete milyonlarca dolar para gönderdiklerini biliyor musun?" demişti.

Kılıçdaroğlu’nun bu sözlerine Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan sert çıkarak, “Erdoğan’ın yurtdışında bir kuruş parası varsa ispat etsin. Ettiği anda Cumhurbaşkanlığı’nda bir dakika durmam” şeklinde yanıt vermişti.

Kılıçdaroğlu dünkü grup toplantısında belgeleri yayımladı. “Şirketin bütün kayıtları bizim elimizde” diyen Kılıçdaroğlu, Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın ailesinin para transferini şöyle anlatmıştı: “Diyeceksiniz ki bu şirket, bu şirkete para gitti mi? Para gitti mi? Evet gitti. 15,12-2011 tarihinde Ziya İlgen, 2,5 milyon dolar Belvey şirketine para gönderiyorlar. 1 sterlinlik, 1 kişilik. 15,12,2011 tarihinde Mustafa Erdoğan, 2,5 milyon dolar para gönderiyor. Niye gönderir senin kardeşin? Gariban ölüsü için kefen alırken yüzde 18 öder, sen 2,5 milyonu nasıl gönderiyorsun. 26,12-2011 tarihi Ziya İlgen 1 milyon 250 bin para gönderir. Mustafa Erdoğan 1 milyon 250 bin dolar.”

Kılıçdaroğlu’nun gündem yaratan dünkü açıklamaları bugünkü gazetelerin birinci sayfalarında yer buldu. AKP’ye yakın gazeteler Kılıçdaroğlu’nu “iftiracılıkla” suçlarken muhalif gazeteler de ise Erdoğan’ın istifa çağrısı hatırlatıldı. Merkez medyada da belgelere mesafeli yaklaşıldı. 

AKP’ye yakın gazeteler Yeni Şafak, Akşam, Yeni Akit, Türkiye, Takvim ve Milat Kılıçdaroğlu’nun açıkladığı belgelerin “sahte” olduğunu öne sürüp haberi manşetten gördü.

İşte o gazeteler: