Dünya
21 Tem 2020 10:11 Son Güncelleme: 21 Tem 2020 10:13

İngiliz basını yazdı: Netflix bunu ilk kez yaptı!

İngiliz gazetesi Financial Times Türkiye’de sansüre uğradığı iddia edilen Netflix ile ilgili kapsamlı bir haber yayınladı. Söz konusu haberde, Netflix'in henüz proje aşamasındaki bir yapımı kaldırmasının oldukça nadir bir durum olduğu belirtildi.

İngiliz basını yazdı: Netflix bunu ilk kez yaptı!

Radyo ve Televizyon Üst Kurumu (RTÜK) ve AKP'nin sansür uyguladığı iddia edilen dijital yayın platformu Netflix’in Türkiye’de çekilen bir yapımının durdurulması ile ilgili İngiliz Financial Times gazetesi kapsamlı bir haber yaptı.

Laura Pitel ve Alex Barker imzalı haberde, dünya çapında 200 milyondan fazla abonesi olan Netflix’în 2015 yılından beri farklı ülkeler tarafından yayınların kaldırılması ile ilgili şikayet ve talepleri geldiği belirtildi.

Haberde, “Netflix, 2015’ten beri Vietnam, Suudi Arabistan, Almanya ve Yeni Zelanda’da 9 farklı hükümetten yayınların kaldırılması talebini kabul etti. Fakat bir projenin yapım aşamasında durdurulması çok nadir görülen bir adım. Fakat Netflix ABD dışındaki pazarlar için daha çok yerel içerik ürettikçe bunu daha sık görmeye başlayabiliriz” yorumu yapıldı.

Financial Times’ın haberinde yaşanan bu gerilim ile ilgili bilgilere sahip olan bir kaynak, “Netflix yetkilileri bir eşcinsel karakteri senaryodan çıkarmaktansa bütün bir yapımı iptal etmeyi tercih etti” iddiasını ortaya attı.