Politika
25 Ağu 2019 19:39 Son Güncelleme: 23 Eyl 2020 15:40

Erdoğan İstanbul’a kayyum atanacağı işaretini mi verdi?

Cumhurbaşkanı ve AK Parti Genel Başkanı Recep Tayyip Erdoğan, yerel seçimde CHP’nin kazandığı İstanbul Büyükşehir Belediyesi için dikkati çekici bir yorum yaptı.

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Diyarbakır, Van ve Mardin Büyükşehir Belediyelerine kayyum atanmasına ilişkin yaptığı açıklamada "Bu örgütün Meclis'teki uzantılarına, temsilcilerine en büyük cevapları sandıkta vermeliyiz" dedi. Trabzon ne kadar güçlü olursa İstanbul da o kadar güçlü olur diyen Erdoğan "İstanbul'a hep beraber sahip çıkacağız. İstanbul'un bölücü örgütün temsilcilerine peşkeş çekilmesine mani olacağız" ifadesini kullandı.

Trabzon'da konuşan Erdoğan'ın açıklamalarından satır başları şöyle:

Dört buçuk aylık bir aranın ardından Trabzon ile buluşmak bizi ayrıca memnun etti. Başlamadan evvel kahraman gelin şehitlerimize bir fatiha okuyalım. Hiçbir şehidimizin kahramanlığı, fedakarlığı Allah'ın izniyle boşa gitmemiştir. Gitmeyecektir. İşte 22 teröristi içeride ve dışarıda öldürdük. Ahdimiz var, kararlılığımız var. Ne dedik? İnlerine gireceğiz dedik. Giriyoruz.

Polisimizle, askerimizle, korucularımızla dağ tepe demeden bu mücadeleyi sürdürüyoruz, sonuna kadar da sürdüreceğiz. Tüm kardeşlerime başarılar diliyorum. Rabbim hepsini de muhafaza etsin diyorum.

Bu örgütün meclisteki uzantılarına, temsilcilerine en büyük cevapları sandıkta vermeliyiz. İşte biz bu milletin alın teriyle kazandığı paraları Kandil'e gönderenlerden hesap sorduk ve onları görevden aldık mı? Aldık.

"DİRSEK TEMASINA GİRMEDİK, GİRMEYİZ"

Ama CHP çıkıp ne diyor. Bu hak ve özgürlüklere demokrasiye aykırıdır. Bay Kemal sen bu terör örgütünün mensuplarıyla Ankara’dan İstanbul’a yürüyebilirsin ama bizim en ufak dirsek temasımız olamaz. Cumhurbaşkanı olarak bugüne kadar hiçbir davetime davet etmedim. Etmem.

Çarpık siyasi anlayışın en başında CHP ile HDP yer alıyor; hadi, HDP terör örgütünün uzantısı olmaktan hiçbir zaman kendini kurtaramadı, peki ama yaşını Cumhuriyet ile bir tutan CHP'ye ne oluyor?

Bugün sizlerle hasret gidermenin yanında şehrimize kazandırılan toplam yatırım bedeli 1 milyar 3 16 milyon olan 216 projenin açılışını yapacağız. Pek çok bulvar, alt ve üst geçit de Trabzon’a nefes aldıracak projeleri takip ediyorum.

Büyükşehir belediyemizin 326 milyon liralık yatırımla 958 km’lik asfaltlama çalışmasıyla Trabzon’un her köşesine ulaşmak artık daha kolay. Spor tesislerinden restorasyonlarına kadar resmi açılışlarını bugün gerçekleştiriyoruz. 151 milyon liralık yatırımla köy ve yaylalarda yapılan asfalt yolların açılışlarını da bugün yapıyoruz. 15 adet dere ıslahı ve taşkın koruma ile tamamlanan Uzungöl’ün resmi açılışını da gerçekleştiriyoruz.

Milli Eğitim Bakanlığımız çeşitli ilçelerde anaokulları, spor salonları, pansiyon binaları yaptı. Onları da hizmete açıyoruz. 216 projenin açılışını gerçekleştiriyoruz. Trabzon’un her yerine ulaşmak artık daha kolay olacak. Yatırım bedeli 1 milyar 365 milyon olan bu yatırımlarda emeği geçen belediye, kurum, bakanlıklarımızı tebrik ediyorum. Senelerdir hasretini çektiğiniz haberi paylaşıyorum. Trabzon yatırım adası endüstri merkeziyle ilgili imzayı attım. Yüksek teknolojileri ürünlerin üretileceği bu bölge şehrimizin sanayisine yeni bir soluk katacağız. Ben Trabzon’u her alanda ileriye taşıyan tüm yatırımların şehrimize ve ülkemize hatırlı uğurlu olmasını diliyorum. Geçtiğimiz 10 yılda 30 katrilyon liralık yatırım yaptık. Biz bu ülkeye aşığız.

Yusufeli Barajını ziyaret ettim. Artvin’de 7 tane baraj var Bir barajlar şehri Artvin. Düşünebiliyor musunuz Türkiye’nin bir numarası, dünyada üç numara. Bunu elhamdülillah biz yapıyoruz. Bu ülkeye yakışır bu. Eğitimden sağlığa her alanda Trabzon’umuzun çehresini geliştirdik. Trabzon büyüdükçe her alanda cazibesi artacak. Akçaabat’ta stadımızın yanına şehir hastanemizi yapacağız. Trabzon çok daha farklı hale gelecek. Organize Sanayi Bölgesi gibi yerleri rezerv alanlar olarak toplu konutta kullanmayı ele almak için oralarda bu adımları atacağız. Havalimanımızın trafiği dahi bunu göstermektedir. Şuna dikkat edin 2033’te 429 bin kişinin kullandığı havalimanımızdan geçtiğimiz yıl 4 milyon üzeri yolcu kullanmıştır. 1’e 10. Sadece ülkemizde değil dünyanın her yerinde tanınan bir şehir haline gelmiştir. Zigana Tüneli ile şehrimizi çok daha ileri bir noktaya taşıyoruz. 12 köprü, 17 tünel, 55 köprü ile Trabzon için başlı başına bir devrimdir.

"İSTANBUL'UN BÖLÜCÜ ÖRGÜTÜN TEMSİLCİLERİNE PEŞKEŞ ÇEKİLMESİNE MANİ OLACAĞIZ"

Değerli kardeşlerim tüm bunlarla beraber inşallah daha da ileri seviyelere geleceğiz. Lafla peynir gemisi yürümez. Aşkı ve davası olmayanlar şehir felaketi pençesinde kıvranırken önceliğini tatile verebilir. İstanbul bunu yaşadı. Trabzon gibi Fatihin emaneti olan İstanbul’a sahip çıkacağız. Bu aziz şehrin bölücü örgüt destekçilerine peşkeş çekilmesine mani olacağız. Trabzon ne kadar güçlü olursa Türkiye o kadar güçlü olur.

"Siyaset ülkeye ve millete hizmet için tüm gücünüzle çalışmayı gerektirir. Ülkemizin ve milletimizin menfaatleri söz konusu olduğunda günlük siyasetin farklılıkları geride kalır. Dışarıya sıkılmış yumruk gibi bir ve beraber devam edeceğiz. Kuruluşumuzun 18. Yıl dönümünü geride bıraktığımız bu dönemde aynı şekilde çalışmaya devam ediyoruz. Türkiye’nin kara deniz ve hava sınırlarına yönelik tehditler var. Her alanda egemenliğine yönelik saldırılar var. Türkiye hazır mıyız? Tek millet, tek bayrak tek vatan tek devlet bu şekilde ifade ettiğimiz hayati önceliği var. Bir olacağız. İri olacağız. Kardeş olacağız hep birlikte Türkiye olacağız. Ülkemizin yaşadığı yaşamak istediği durum budur. Kimsenin karşı çıkamayacağı başlıklardır. Çarpık siyasi anlayışının en başında CHP ve HDP yer alıyor. HDP kendini terör örgütü güdümünden kurtaramadığı için gerçek anlamda siyasi noktaya gelememiştir. HDP’den PKK’nın terör örgütü olduğunu duydunuz mu, devamlı destek. Geçmişini Cumhuriyetle bir tutan CHP’nin bu riyakarlığı niye.

Türkiye FETÖ’nün işgal girişimine maruz kalıyor aynı kadro hain darbe girişimini önemsizleştirmeye çalışıyoruz. Bu kadro ülkemizi DEAŞ’la aynı çizgide tutmaya çalışıyor. Bay Kemal ne diyor. Orta Doğu’da Suriye’de ne işimiz var. Bu insanlar Trabzon'a geldiğinde benim insanlarım bunlara ne diyecek. Türkiye ekonomik tuzaklarla uğraşırken, bunlar ekonomimiz çöksün diye uğraşıyor."

İDAM TEZAHÜRATINA EMİNE BULUT'LU YANIT

Erdoğan 'idam' talebiyle dile getirilen tezahüratlara "Cumhurbaşkanı olarak benim onaylama yetkin var. Meclis'ten gelirse ben onaylayacağımızı söyledim" diyerek yanıt verdi. Erdoğan konuşmasına şöyle devam etti:

"Hele hele Emine Bulut hanımefendi ile ilgili olay bu alçaklıktır adiliktir. Ben babasıyla da konuştum bunu hukuen de kabul etmemiz mümkün değil, vicdanen de kabul etmemiz mümkün değil."

“KARADENİZ YAYLALARINA ÖRNEK TEŞKİL EDECEK”

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Trabzon'daki konuşması öncesinde geceyi geçirdiği, memleketi Rize'nin Güneysu ilçesindeki evinden öğle saatlerinde ayrılıp, Güneysu Belediye Başkanlığı'nı ziyaret etti. Belediye binası çıkışında halkı selamlayan Erdoğan, helikopterle Trabzon'un Tonya ilçesindeki Erikbeli Yaylası'na gitti. Erdoğan, burada Suna Kepolu Ataman ve Atilla Ataman tarafından yapılan otelin açılış törenine katıldı. Törene Erdoğan'ın yanı sıra İçişleri Bakanı Süleyman Soylu, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank, Çevre ve Şehircilik Bakanı Murat Kurum ile davetliler katıldı.

Törende konuşan Cumhurbaşkanı Erdoğan, her girişimcinin bu tür yerlere yönelik adımlar atmadığını belirterek, yaylada otel yatırımı yapan Atilla Ataman ve Suna Kepolu Ataman çiftini tebrik etti. Erdoğan, "Hakikaten bu yaylada tüm yaylara örnek olacak adım attılar. Şimdi yaylalarda örnek mi arıyorsunuz? İşte size örnek. Gelin, buraya bakın, öyle yapın. Yaylalar tarumar olmasın, bu güzellikler korunsun. Doğal gaz meselesi var. Doğal gazı da hallettiği zaman bu kurum çok daha güçlü olacak. Doğal gazla burada inanıyorum ki işleri daha kolay kılınacak. Devasa bir arazide bu yatırım çok önemli. Çok büyük yatırım. Buraya yarından itibaren müşteriler akmaya başladığı zaman bu Karadeniz yaylalarına örnek teşkil edecek. Bizler de sadece Halk Bankası olarak değil bakanlıklar olarak sizlere elimizden gelen desteği vereceğiz. Burası Tonya'dan 25 kilometre. Saat olarak biraz fazla zaman alıyor. Buraya en kısa zamanda bir helikopter pisti yapılmalı. Havalimanından buraya helikopterle gelecek iş adamlarının olacağına inanıyorum. Bizde 2 helikopterin ineceği yer olsa helikopterle buraya inerdik. Bu bir işaret fişeğidir. Bunu vermiş olduk. Ulaştırma Bakanımız bu işlerin piri. Bunlar çok yüksek yatırım değil. Buraya helikopterle inmeye başladığımızda iş adamları 2-3 gününü burada geçirecekler. Bu adımları atmamız lazım" diye konuştu.

“BURASI 12 AY ÇALIŞACAK”

Bu yıl turizmde patlama olacağını kaydeden Erdoğan, "Hamdolsun, şu anda 52 milyon turisti bu yıl ülkemizde ağırlıyoruz. Nereden nereye. Doğu Karadeniz şu an turist kaynıyor. İnanıyorum ki şu anda bu yayladaki konaklama başka olacak. Bizim Trabzon merkezde de otelleri artırmamız lazım. Valimiz ile bunları konuştuk. İnşallah oteller ne kadar artarsa turistler çok daha fazla Trabzon'a gelecek. Bu yayla evlerini gördükleri zaman durum çok daha farklı olacak. Burası 12 ay çalışacak. 12 olduğuna göre durum çok daha farklı olacaktır. Başarılar diliyorum. Allah yar ve yardımcınız olsun. İnşallah bereketi bol olsun. Tüm turizmdeki girişimcilere burasının örnek olmasını diliyorum" dedi.

Cumhurbaşkanı Erdoğan, dua okunmasının ardından kurdele keserek, otelin açılışını gerçekleştirdi.

BAKAN’A DESTEK OLARAK YORUMLANDI

Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı'nın (TGA) yönetim kurulu ve genel müdürü iktidarda krize neden olmuştu. TGA'ya Genel Müdür olarak atanan Nalan Apa, AKP'lileri kızdırmıştı. Erdoğan’ın turizm patlaması açıklaması, AKP’liler tarafından eleştirilen Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy’a destek olarak yorumlandı.