Ekran Kedisi 'intihal' peşinde: Hem suçlu, hem de güçlü olamayacaksınız!

Medyaradar'ın televizyon dünyasını mercek altına alan yazarı Ekran Kedisi, TRT'nin %100 yerli diye yutturulan ama intihal olan iki yapımının peşini bırakmıyor...

Size daha önce TRT’de yapılan intihalleri ve bu intihal formatların kaynağını anlatmıştım.

Bu yazımın ardından TRT’de ortalık karıştı ve “Dış Yapım” firmasının yapımcılığını yaptığı “Dinle Kazan” isimli yarışmanın sözleşmesi TRT tarafından apar topar feshedildi.

Öyle apar topar oldu ki bu, program 8. bölümde bitirildi.

Bilmeyenler için bunun anlamını açıklayayım.

Normalde TRT’de programlar 13’er bölümlük sözleşmeler halinde yapılır ve sözleşmenin dolmasına yakın 13’er bölümlük program uzatma yazıları verilir.

Eğer programınız için 13 bölümlük sözleşme imzalamışsanız, hiç reyting almasa da, kıyamet de kopsa siz 13 bölüm yayın bandınızı verir ve paranızı alırsınız.

Hatta yayınlanmasa bile TRT’den paranızı tıkır tıkır alırsınız.

Yazımdan sonra “Dış Yapım” firması sadece sözleşmeden olmadı, üstüne üstlük bir de kendisine "bu olayı temizlemesi" emri verildi. Emri veren kişinin adı şimdilik bende kalsın.  Onu daha sonra açıklayacağım.

Tüm bunlar yaşanırken bu sefer de “İleti Medya” namı diğer sosyal medya fenomeni “Pucca” formatın kendisine ait olduğunu iddia ederek “Dış Yapım” isimli firmayı mahkemeye verdi. Tabii bir de benim yazdığım ve orijinal formatın sahibi olan “Passion Distrubition” firmasının “Dış Yapım” isimli firma hakkında hukuki süreç başlatacağı haberinden sonra ortalık iyice karıştı.

Çünkü uluslararası bir format firmasının davası, TRT’nin adını uluslararası alanda küçük düşürürdü. Ne de olsa format üreten bir kanal olarak kendinizi lanse etmeye çalışıyordunuz.

“İleti Medya” formatı 2015 yılında TRT’ye sunduğunu iddia edince, “Dış Yapım” isimli firma da altta kalmamak için formatı 2014 yılında tasdik ettirdiklerine dair bir yazı yayınladı ki buna kargalar bile güler. Çünkü daha format yazmayı bile bilmedikleri sundukları belgeden belli. Ki ben bu belgeye inanmıyorum, çünkü onların yani “Dış Yapım” isimli firmanın bu formatı kimden ve nasıl aldıklarını çok iyi biliyorum.

Bunu da daha sonra “Abraham’ın Ajandası” adında bir yazıyla açıklayacağım. Bu ipucu onlar için yeterlidir sanırım.   

“Formatlar "intihal", TRT ne kadar yerli?" yazımın ardından, bana piyasanın bilinen isimlerinden olan Alper Mestçi bir mail attı ve bahsi konu olan formatın kendisinin daha önce TV8’e yapmış olduğu “Pür Dikkat” isimli programla çok benzeştiğini ve bu formatın noter tasdiğinin 2006 yılında alındığına dair olan belgeyi gönderdi.

Kendisi, intihal yazımda bahsi geçen orijinal formatın sahibi olan Passion Distrubition’u araştırdığını ve bu tarihte o firmanın dahi kurulmamış olduğunu belirtti. Alper bey piyasada dönen dolapları bildiği için, kendi muhatabı olarak Passion Distribution’u görmekte.

Aşağıda Alper Mestçi’nin “Pür Dikkat” isimli programın linkini bulabilirsiniz. Alper beyin samimiyetine inandığım için size bunları anlattım.



Şimdi “Dış Yapım” isimli firmaya sormak istediğim birkaç soru olacak.

1- TRT ile kaç bölümlük sözleşme imzalamıştınız? ( Kuruldan geçen )

2- Madem intihal yaptığınızı kabul etmiyorsunuz o halde programınızın sözleşmesi neden 8.bölümde iptal edildi?

3- Formatının size ait olduğunu iddia ettiğiniz programı, yapmanızı size kim söyledi?

4- Bunu size söyleyen kişi TRT’de hangi üst makamda görevli? ( Bunu siz açıklamayacaksınız ama ben ileride açıklayacağım merak etmeyin )

5- Benim Formatlar "intihal", TRT ne kadar yerli?" başlıklı yazımdan  ve bu nedenle program yayından kaldırıldıktan sonra, “Ama bu programı bize …… bey verdi yapın diye, bizim ne suçumuz var bunda” dediniz mi?

Bu soruların cevaplarını bekliyorum sizden.

Ayrıca Formatlar "intihal", TRT ne kadar yerli?" başlıklı yazımda bahsettiğim diğer bir program olan “İyilik Kulübü” de arada kaynamasın. Onun da peşini bırakmış değilim. TRT’den iki programla ilgili olarak bir açıklama bekliyorum.

medyaradar@gmail.com