Gündem
25 Haz 2020 17:35 Son Güncelleme: 25 Haz 2020 18:02

AA ve A Haber'den İBB'ye 'tablo' sansürü! O detayı vermediler!

İBB'in Fatih Sultan Mehmet'in tablosunu satın alması iktidara yakın bazı medya kuruluşlarında yer almadı. Bu kuruluşların haberlerinde sadece tablonun satıldığı bilgisi verildi.

AA ve A Haber'den İBB'ye 'tablo' sansürü! O detayı vermediler!

İstanbul Büyükşehir Belediyesi, National Gallery’nin 'Daimi sergilenen sanat eserleri' arasında yer alan Fatih Sultan Mehmet’in orijinal portresini 770 bin sterline satın aldı.

Tablonun İBB tarafından satın alınması medyada geniş yer buldu. Ancak; Anadolu Ajansı ve A Haber gibi iktidara yakın olan medya kuruluşları tablonun İBB tarafından satın alındığı bilgisine yer vermedi. 

Anadolu Ajansı, söz konusu portrenin satın alındığını haberleştirirken, portreyi kimin satın aldığını yazmayarak, haberinde, "Fatih Sultan Mehmet’in özel koleksiyonda bulunan son portresi Londra’da yapılan açık artırmada 770 bin sterline satıldı.Müzayede evi Christie’s’in açık artırmasında 770 bin sterline (yaklaşık 6 milyon 500 bin lira) alıcı bulan Fatih Sultan Mehmet portresine 400 bin ila 600 bin sterlin başlangıç değeri biçiliyordu. İtalyan ressam Gentile Bellini'nin (1429-1507) atölyesinden çıktığı tahmin edilen portrenin bizzat ressam ya da öğrencilerinden biri tarafından yapıldığı düşünülüyor.Müzayede evinde "İslam ve Hint Sanatı" koleksiyonu kapsamında satışa sunulan portrede imza bulunmuyor" ifadelerine yer verdi. 

Portreye ilişkin ayrıntılı bilgilerin yer aldığı, portredeki ikinci kişinin hâlâ gizemini koruduğundan da bahsedilen haberde, portreyi satın alan İBB'nin adının geçmemesi tepki çekti.