Başbakan Binali Yıldırım'dan Oda TV'ye 500 bin liralık dava!

Başbakan Yıldırım ile oğulları, Oda TV'de yayımlanan haberler için internet sitesinin imtiyaz sahibi ile sorumlu haber müdürü aleyhine 500 bin liralık manevi tazminat davası açtı.

GÜNDEM

Başbakan Binali Yıldırım'dan Oda TV'ye 500 bin liralık dava!
Başbakan Binali Yıldırım ile oğulları, Oda TV'de yayımlanan haberlerde "kişilik haklarına saldırıda bulunulduğu" gerekçesiyle internet sitesinin imtiyaz sahibi ile sorumlu haber müdürü aleyhine 500 bin liralık manevi tazminat davası açtı.

Yıldırım'ın avukatı aracılığıyla Anadolu 28. Asliye Hukuk Mahkemesi'ne sunulan dava dilekçesinde, "odatv.com" adlı internet sitesinde, 5 Kasım'da "Dünyayı sarsacak belgelerden Binali Yıldırım'ın iki oğlu çıktı", 8 Kasım'da "Oğlu Binali Yıldırım'ı dinlemedi mi?", 9 Kasım'da da "Böyle oğlum olsun 1 milyar borcum olsun diyecek" başlığıyla haberler yapıldığı belirtildi.

Dilekçede, davalılarca neşredilen sanal yayın organlarıyla sürekli ve sistemli bir şekilde Başbakan Yıldırım ve oğulları hakkında yapılan sözde haberler ile yurt içindeki ve yurt dışındaki Türk Vatandaşlarının, tahrik, teşvik ve sansasyonel bilgilerle kışkırtılıp Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ve yöneticilerinin itibarlarına zarar verilmek istenildiği ifade edildi.

İnternet sitesinde yer alan "Dünyayı sarsacak belgelerden Binali Yıldırım'ın iki oğlu çıktı" başlığıyla yayınlanan haberde sanki bir sır perdesinin aralandığı, bir usulsüzlüğün ortaya konduğu izlenimi verilerek Başbakanın oğullarının Malta'da off-shore şirketlerinin bulunduğu vurgusu yapıldığı kaydedilen dilekçede, bu bilgilerin gizli, saklı, sır bilgiler olmadığı, Malta Ticaret Sicil Müdürlüğü'nden hatta sanal ortamda dahi çok rahatlıkla ulaşabilecek bilgiler olduğu, davalıların sanki bir sırrı ortaya çıkarmış gibi algı oluşturmalarının da açıkça Yıldırım ve oğulları aleyhine kasıtlarını ortaya koyduğu ifade edildi.

Dilekçede, bu başlık altında yapılan haberde dikkat edilmesi gereken bir diğer hususun ise Malta'da off-shore veya başka neviden bir şirket açılmasında yasal mevzuata aykırı bir durum söz konusu olmadığı vurgulanarak, şunlar kaydedildi:

"Nitekim Malta, Avrupa Birliği yasalarına tabi bir Avrupa Birliği devleti olmasından ziyade bir hukuk devletidir. Müvekkilimiz Binali Yıldırım, İstanbul Teknik Üniversitesi Gemi İnşa ve Deniz Bilimleri Fakültesi'ni bitirmiş, Dünya Denizcilik Üniversitesi'nde (WMU) master öğrenimini tamamlamış olup Gemi İnşa Yüksek Mühendisidir. Siyasete atılmadan önce denizcilik sektöründe faaliyet göstermiştir. Ancak siyasete atılmasından sonra ise şirketlerini ve tüm ticari işlerini çocuklarına devretmiştir. Bir diğer ifade ile müvekkilimizin siyasete atılmasından sonra hiçbir ticari faaliyette bulunmamıştır ve ortağı, yöneticisi, idarecisi olduğu hiçbir ticari şirket bulunmamaktadır."

"Doğruluğu araştırılmamış birtakım evraklar gerçekmiş gibi kamuya sunulmuştur"

Dava dilekçesinde, internet sitesinde 8 Kasım'da yayınlanan haberde, Başbakan Yıldırım'ın 7 Kasım'da konuya ilişkin olarak yaptığı basın açıklamasındaki beyanları çarpıtılmak amacıyla "Oğlu Binali Yıldırım'ı dinlemedi mi?" başlığının atıldığı ve kamudan ihale alan bir şirket ile müvekkillerinin ilişkilendirilmek istendiği, bu amaçla da Cumhuriyet gazetesi haberinin kaynak gösterildiği aktarıldı.

Cumhuriyet gazetesi ile haberi yazan muhabir hakkında asılsız, mesnetsiz ve karalama amacı ile yaptıkları haberlerden dolayı ayrıca dava açıldığı kaydedilen dilekçede, şu ifadelere yer verildi:

"Burada dikkat edilmesi gereken esas unsur ise davalılar, doğruluğu araştırılmamış ve hatta yayınlanan belgelerden dahi çarpıtıldığı açıkça anlaşılan birtakım evraklar sanki gerçekmiş gibi kamuya sunulmuştur. Cumhuriyet gazetesinde yer alan bu evraklar aynı şekilde davalılar tarafından haber sitelerine taşınmış ve yayınlanmıştır. Yayınlanan evraklar incelendiğinde görülmektedir ki; isnat edilen ihale ORAS Denizcilik adında bir firma tarafından alınmıştır ve ORAS Denizcilik firması ile ne müvekkillerimin ne de akrabalarının bir ilgisi bulunmamaktadır. Yayınlanan evraklarda Nova Warrior Ltd. firması ile Oras Denizcilik firmasının adreslerinin aynı olduğu gösterilmeye çalışılmıştır. Ancak Nova Warrior Ltd. firmasının adresi 131 East Street, Valletta Malta olmakla, Oras Denizcilik firmasının adresi ise kamuya açık İstanbul Ticaret Odası kayıtlarından da anlaşılacağı üzere İnkilap Mahallesi Küçüksu Cad. Kesim Sk. Temaş Plaza No:1-3 D:13 Ümraniye / İstanbul'dur. Yine Oras Denizcilik firması ile müvekkillerimizin ortaklık, yöneticilik ve/veya idarecilik de dahil olmak üzere hiçbir şekilde bir bağlantısı bulunmamaktadır. Haberde kasıtlı olarak yanıltıcı belge sunulmakla sanki gerçekmiş algısı oluşturulmaktadır. Bu durumda da açıkça davalıların kastını ortaya koymaktadır."

"Sayın Başbakanın hiçbir ticaret şirketi ile ilgisi bulunmamaktadır"

Dilekçede, "Böyle oğlum olsun 1 milyar borcum olsun" başlığının kullanıldığı haberde ise, bu başlık altında Gezi Parkı'nda esprili videolar yaptığı söylenen bir kişinin, Başbakan Yıldırım hakkında da bir video hazırladığı, videoda da Yıldırım'a gönderme yapılarak vergi kaçırıldığının isnat edildiği aktarıldı.

Türkiye Cumhuriyeti Başbakanı olan Binali Yıldırım'a halkın nezdinde duyulan güven ve gösterilen itibarın, bu tür asılsız, mesnetsiz ve karalama amacı ile hazırlanan haberler ile sarsılmak istendiği vurgulanan dilekçede, "Sayın Başbakanın hiçbir ticaret şirketi ile ilgisi bulunmamaktadır. Çocukları adına kayıtlı olan şirkette tamamen yasal düzenlemelere uygun şekilde işletilmektedir ve bir vergi kaçırılması gibi çirkin bir durum asla söz konusu değildir." denildi.

Dava dilekçesinde, Binali Yıldırım için 250 bin, Erkam Yıldırım için 125 bin ve Bülent Yıldırım için 125 bin lira manevi tazminatın davalılar Oda TV adına imtiyaz sahibi Soner Yalçın ve Sorumlu Haber Müdürü Barış Terkoğlu'ndan tahsil edilmesi talep edildi.

WhatsApp'tan kullanıcılara kötü haber!WhatsApp'tan kullanıcılara kötü haber!Popüler mesajlaşma uygulaması WhatsApp'tan eski iPhone ve...
Gündeme bomba gibi düştü! New York sokaklarında koltuk değnekleriyle yürüyen Reza Zarrab mı?Gündeme bomba gibi düştü! New York sokaklarında koltuk değnekleriyle yürüyen Reza Zarrab mı?Reza Zarrab, New York'taki Hakan Atilla davasında mahkemede...
Muharrem İnce canlı yayında söz verdi: 'Beni eleştiren tüm gazetecilerle...'Muharrem İnce canlı yayında söz verdi: 'Beni eleştiren tüm gazetecilerle...'Cumhurbaşkanı adayı Muharrem İnce, FOX TV'de 'İsmail...
Bodrum'da silahlı çatışma! Genç şarkıcı da ölenler arasında...Bodrum'da silahlı çatışma! Genç şarkıcı da ölenler arasında...Bodrum'da eğlence mekanındaki silahlı çatışmada 2 kişi...
Facebook ve Netflix hisseleri rekor kırdıFacebook ve Netflix hisseleri rekor kırdıFacebook ve küresel internet televizyon ağı Netflix'in...
Türkiye’de ücretli YouTube dönemi başlıyor! İşte aylık ücreti!Türkiye’de ücretli YouTube dönemi başlıyor! İşte aylık ücreti!Ücretsiz YouTube’un ücretli sürümü YouTube Premium...
Gezici'den 3 gün kala son seçim anketi: İktidar Meclis'te çoğunluğu kaybetti, İnce ikinci turda!Gezici'den 3 gün kala son seçim anketi: İktidar Meclis'te çoğunluğu kaybetti, İnce ikinci turda!Gezici Araştırma Merkezi'nin başkanı Murat Gezici, 24...
Gazeteci Ece Sevim Öztürk tutuklandıGazeteci Ece Sevim Öztürk tutuklandı15 Temmuz darbe girişimi sonrası “FETÖ lehine paylaşımlarda...
Gazeteci Hakan Gülseven tahliye olduGazeteci Hakan Gülseven tahliye olduHakan Gülseven, mahkûm edildiği tazminatı ödemediği için...
Mahmut Tuncer'e hapis şoku! 'Melodi kopyalanmış' iddiası!Mahmut Tuncer'e hapis şoku! 'Melodi kopyalanmış' iddiası!İzmir'de yaşayan bir müzisyenin, şikayetçi olduğu şarkıcı...
Ünlü dizi yapımcısının mağdurları çadırkent kurdu! 10 bin aile çözüm bekliyor!Ünlü dizi yapımcısının mağdurları çadırkent kurdu! 10 bin aile çözüm bekliyor!Ünlü yapımcı Raci Şaşmaz’ın Fikirtepe’de yarattığı kentsel...
Murat Dalkılıç listeye alınmayınca çok kızdı: Minnoş müzik mafyacıkları!Murat Dalkılıç listeye alınmayınca çok kızdı: Minnoş müzik mafyacıkları!Murat Dalkılıç geçen ay 'Yıldızlı Şarkılar' albümünde...
GÜNÜN GAZETE MANŞETLERİ
  • Hürriyet Gazetesi
  • Sabah Gazetesi
  • Sözcü Gazetesi
  • Milliyet Gazetesi
  • Habertürk Gazetesi
  • Posta Gazetesi
Diğer gazeteler için tıklayınız

RATING( 20 Haziran 2018 Çarşamba )

# PROGRAM RT SH
AB GRUBU
  • 1IRAN-ISPANYA FIFA 2018...7.5519.57
  • 2LIDERLER FOX'TA6.9519.28
  • 3SURVIVOR5.8815.78
  • 4FATIH PORTAKAL ILE FOX ANA...4.8720.79
  • 5URUGUAY-SUUDI ARABISTAN...3.2715.47
  • 6SURVIVOR EKSTRA3.2614.26
  • 7KALBIMIN SULTANI3.118.14
  • 8GULDUR GULDUR SHOW (TKR)2.717.79
  • 9PORTEKIZ-FAS FIFA 2018...2.4118.11
  • 10MUGE ANLI ILE TATLI SERT2.219.28
>tümü için tıklayın
TOTAL
  • 1SURVIVOR6.3717.67
  • 2IRAN-ISPANYA FIFA 2018...5.6214.9
  • 3FATIH PORTAKAL ILE FOX ANA...4.4417.81
  • 4LIDERLER FOX'TA4.4312.49
  • 5MUGE ANLI ILE TATLI SERT3.5623.02
  • 6SURVIVOR EKSTRA3.1214.04
  • 7GULDUR GULDUR SHOW (TKR)2.798.19
  • 8MAD MAX OFKELI YOLLAR (Y.S)2.737.88
  • 9CARKIFELEK2.637.37
  • 10KALBIMIN SULTANI2.556.78
tümü için tıklayın

TİRAJ( 30 Nisan 2018 - 07 Mayıs 2018 )

# GAZETE BU HAFTA GEÇEN HAFTA
  • 1SABAH311.156311.717
  • 2HÜRRİYET299.575301.857
  • 3SÖZCÜ284.229283.697
  • 4POSTA221.078221.727
  • 5HABERTÜRK203.541204.213
  • 6TÜRKİYE134.103134.932
  • 7MİLLİYET129.520129.430
  • 8PAS FOTOMAÇ127.593127.681
  • 9TAKVİM116.961116.956
  • 10YENİ ŞAFAK111.142111.550
>tümü için tıklayın

MEDYARADAR FACEBOOK'TA

DİĞER HABERLER