Atv faksı çekti, RTÜK 1 milyonluk cezadan vazgeçti!

atv’ye kesilmesi gündemde olan cezadan, Turkuvaz Medya Grubu avukatlarının çektiği faksla vazgeçildi.

GÜNDEM

Atv faksı çekti, RTÜK 1 milyonluk cezadan vazgeçti!
Cumhuriyet’ten Sinan Tartanoğlu’nun haberine göre, RTÜK ATV’yi, üstkurul toplantısına saatler kala Turkuvaz Medya’nın avukatından gelen faksla akladı. ATV’nin avukatı; yayınlanan yeni doğan bebeklerin satışı iddiası için adli soruşturma başlatıldığını bildirdi, soruşturmanın etkilenmemesini istedi. RTÜK de, Sağlık Bakanlığı ve Cumhurbaşkanlığı’nın bile şikayet ettiği programı yayınlayan ATV için ceza kesmedi. Böylece idari bir kurum olan RTÜK, ATV’nin adli işlem başlatıldığını bildirmesi üzerine yaklaşık 1 milyon TL’lik idari para cezasından vazgeçmiş oldu.

RTÜK, Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan’ın damadı Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Berat Albayrak’ın ağabeyi Serhat Albayrak’ın yönettiği Turkuvaz Medya Grubu’nun televizyon kanalı ATV’ye ceza vermemek için direniyor. “Esra Erol’da” programının kasım ayında yayımlanan bölümlerinde Adana’da bir hastanede yenidoğan çocukların satıldığı iddia edildi, doktor ve hastane yönetimi hedef gösterildi. İki hastane yönetimi, Ankara ve Adana İl Sağlık müdürlükleri ve Sağlık Bakanlığı yayını RTÜK’e şikayet etti. Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi’ne gönderilen bir şikayet de, Cumhurbaşkanlığı forslu belge ile RTÜK’ün dosyasına girdi. RTÜK uzmanları hazırladıkları raporda, yayın ilkelerinin ihlal edildiği gerekçesiyle ATV’ye idari para cezası verilmesini talep etti.

4 HAFTA GÖRÜŞÜLEMEDİ

İçinde hem bürokrasiden, hem hükümetten, hem de Cumhurbaşkanlığı’ndan şikayet taleplerinin bulunduğu ceza talepli rapor, üst kurulun 13, 20 ve 27 Aralık tarihlerindeki toplantılarında gündeme hiç gelmedi. 3 Ocak tarihli üst kurul toplantısına ise sıra ATV’nin raporuna gelince son verildi.

RTÜK’ün ATV’ye ceza kesmemek için gösterdiği direncin, Cumhuriyet gazetesinde haber olmasının ardından, ATV’nin içinde bulunduğu Turkuvaz Medya Grubu’na ait Sabah gazetesinde, “ATV’ye ceza için kirli işbirliği” başlıklı bir haber yayımlandı. Haberde, “RTÜK’teki CHP’li üyeler medya manipülasyonlarına hız verdi. ATV’ye karşı kirli bir plan işletiliyor. CHP’li üst kurul üyeleri, içerikleri gizli kalması gereken üst kurul toplantılarını hükümete ve devlete muhalif basın organlarına servis ediyor” ifadeleri kullanıldı.

ATV için yayın ilkelerinin ihlal edildiği gerekçesiyle, yaklaşık 1 milyon TL’lik idari para cezası isteminin yer aldığı uzman raporu, 10 Ocak tarihli toplantının gündemine geldi. Ancak üst kurul toplantısından yaklaşık 2 saat önce RTÜK’e bir faks geldi. Turkuvaz Aktif Televizyon Prodüksyon AŞ’nin avukatından gelen faksta, şirketin ATV’nin sahibi olduğu belirtildi. Faksta, Adana’da bir hastanede yenidoğan çocukların satıldığına yönelik iddiaların “Esra Erol’da” programında yayımlanmasının ardından Adana Cumhuriyet Başsavcılığı tarafından soruşturma açıldığı belirtildi. ATV’nin bu yayınlarının kamu yararına hizmet ettiğinin ifade edildiği faksta, “Yayınların kamuoyu aydınlatmada üstlendiği rol göz önüne alınarak, Adana Cumhuriyet Başsavcılığı tarafından yürütülen soruşturmanın etkilenmemesi gereği, işbu yazıda belirtilen hususların dikkate alınmasını arz ederiz” ifadeleri kullanıldı.

Üst Kurul, toplantıdan iki saat önce kanalın sahibi olan şirketten gelen faks üzerine, Cumhurbaşkanlığı’ndan ve hükümetten şikayet gelmesine karşın ATV’ye ceza kesmekten vazgeçti. Kanala ceza verilmemesi kararı oy çokluğu ile alındı. Böylece RTÜK, yayında yer alan iddialar ile ilgili adli işlem başlatıldığının bildirilmesi üzerine, yaklaşık 1 milyon TL’lik idari para cezasından vazgeçmiş oldu.
Suudi Arabistan'ın resmi haber ajansından 'Cemal Kaşıkçı' itirafı!Suudi Arabistan'ın resmi haber ajansından 'Cemal Kaşıkçı' itirafı!Suudi gazeteci Cemal Kaşıkçı'nın ölümünün Suudi Arabistan...
Amcasına hakaret ettiği görüntülere tepki yağıyor! Enes Batur’un büyük terbiyesizliği!Amcasına hakaret ettiği görüntülere tepki yağıyor! Enes Batur’un büyük terbiyesizliği!Sosyal medyadaki ilginç videolarıyla tanınan ve ardından...
İstanbul Barosu başkanlığı seçiminde kavgaİstanbul Barosu başkanlığı seçiminde kavgaİstanbul Barosu Genel Kurulu başladı. Seçimler için 10 aday...
Reuters son dakika olarak duyurdu: Türk polisi, Kaşıkçı'nın cesedini bulmak üzereReuters son dakika olarak duyurdu: Türk polisi, Kaşıkçı'nın cesedini bulmak üzereSuudi Arabistan Konsolosluğu'nda öldürülen Cemal...
Cumhurbaşkanlığı'ndan TRT payı açıklaması: Tarafsız bir kurum!Cumhurbaşkanlığı'ndan TRT payı açıklaması: Tarafsız bir kurum!Elektrik enerjisi hasılatından alınan TRT payı ile ilgili...
Ara Güler'in cenazesinde duygulandıran detayAra Güler'in cenazesinde duygulandıran detayDuayen foto muhabiri Ara Güler'in cenazesine memleketi...
Suudi Arabistan'dan bir Cemal Kaşıkçı açıklaması daha!Suudi Arabistan'dan bir Cemal Kaşıkçı açıklaması daha!Suudi Arabistan'dan gazeteci Cemal Kaşıkçı'nın...
TRT sanatçısını dolandırmıştı! İbretlik ceza...TRT sanatçısını dolandırmıştı! İbretlik ceza...TRT İstanbul Radyosu sanatçısı Tülin Berbergil'i terör...
Duayen fotoğrafçı Ara Güler son yolculuğuna uğurlanıyor...Duayen fotoğrafçı Ara Güler son yolculuğuna uğurlanıyor...Usta fotoğrafçı Ara Güler son yolculuğuna uğurlanıyor. Ara...
Doğuş Yayın Grubu'ndan ilik bağışı bekleyen eski çalışanı için kampanya!Doğuş Yayın Grubu'ndan ilik bağışı bekleyen eski çalışanı için kampanya!Lösemi hastası gazeteci Nazlı Sümer Akdoğar'ın başlattığı...
Trump'ın damadına Cemal Kaşıkçı suçlaması: Bir ölüm listesi vermiş olabilirTrump'ın damadına Cemal Kaşıkçı suçlaması: Bir ölüm listesi vermiş olabilirABD Temsilciler Meclisi Teksas Vekili Demokrat Joaquin...
Kaşıkçı cinayeti Suudiler’i karıştırdı! Kral’ı televizyonla oyalamış!Kaşıkçı cinayeti Suudiler’i karıştırdı! Kral’ı televizyonla oyalamış!Suudi Arabistan'ın Kaşıkçı'nın öldüğünü kabul etmesi...
GÜNÜN GAZETE MANŞETLERİ
  • Hürriyet Gazetesi
  • Sabah Gazetesi
  • Sözcü Gazetesi
  • Milliyet Gazetesi
  • Habertürk Gazetesi
  • Posta Gazetesi
Diğer gazeteler için tıklayınız

RATING( 20 Ekim 2018 Cumartesi )

# PROGRAM RT SH
AB GRUBU
  • 1ERKENCI KUS6.1616.66
  • 2O SES TURKIYE5.214.25
  • 3GULBIN TOSUN ILE FOX ANA...4.5916.09
  • 4KALK GIDELIM4.5812.37
  • 5BIR DELI RUZGAR4.3511.73
  • 6ERKENCI KUS (OZET)3.5410.41
  • 7O SES TURKIYE OZET3.119.94
  • 8KIM MILYONER OLMAK ISTER2.827.73
  • 9BIR DELI RUZGAR (OZET)2.748.04
  • 10SHOW ANA HABER2.649.27
>tümü için tıklayın
TOTAL
  • 1ERKENCI KUS5.7515.11
  • 2GULBIN TOSUN ILE FOX ANA...5.1815.94
  • 3YENI GELIN4.7912.59
  • 4KALK GIDELIM4.1810.97
  • 5O SES TURKIYE4.1411.02
  • 6SHOW ANA HABER3.9312.06
  • 7ERKENCI KUS (OZET)3.8410.41
  • 8KIM MILYONER OLMAK ISTER3.89.8
  • 9YENI GELIN (OZET)3.6510.01
  • 10HABER ONU3.4512.54
tümü için tıklayın

TİRAJ( 23 Temmuz 2018 - 30 Temmuz 2018 )

# GAZETE BU HAFTA GEÇEN HAFTA
  • 1SABAH304.021307.247
  • 2HÜRRİYET289.648287.430
  • 3SÖZCÜ283.581281.944
  • 4POSTA222.456221.841
  • 5MİLLİYET129.053129.082
  • 6TÜRKİYE128.103128.042
  • 7TAKVİM116.221118.875
  • 8YENİ ŞAFAK111.522111.485
  • 9PAS FOTOMAÇ109.367107.001
  • 10GÜNEŞ105.097104.838
>tümü için tıklayın

MEDYARADAR FACEBOOK'TA

DİĞER HABERLER